نیاز به مشاوره رایگان دارید؟ تماس بگیرید

به راهنمایی نیاز دارید؟

75 25 57 66 (021)

راهنمای نصب برد AM پارس افزار

راهنمای نصب گیت های ضدسرقت فروشگاهی AM پارس افزار

راهنمای نصب برد AM

نکته ای در مورد این فایل راهنما :

نصب و راه اندازی دستگاههای گیت فروشگاهی ، برخلاف ظاهر ساده آن ، کاری تخصصی است و نیاز به تجربه و شناخت انواع دستگاهها و کارکرد آنها در محیطهای مختلف دارد ، از این رو به شما خریدار محترم گیت فروشگاهی توصیه می شود برای نصب دزدگیر خود با واحد فنی شرکت در تهران یا نماینده شرکت در شهر خود تماس بگیرید ، اگر نهایتاً به علت دوری مسافت شهر شما یا شرایط خاص فروشگاه شما امکان هماهنگی نصب وجود نداشت از این فایل راهنما برای نصب و تنظیم دستگاه استفاده نمایید . از اینکه پارس افزار را برای امنیت فروشگاه خود انتخاب نموده اید متشکریم ، کیفیت دستگاههای دزدگیر پارس افزار ، پاسخ اعتماد شماست .

نکات مهم قبل از نصب دستگاه :

1 – برای اطمینان از کارکرد مناسب دستگاه و نصب اصولی آن ، نصب باید حتی المقدور توسط کارشناسان شرکت انجام گردد ، در صورت عدم دسترسی به کارشناس نصب (به علل مختلف اعم از بعد مسافت و …) با استفاده از این راهنما و مرحله به مرحله اقدام به نصب دستگاه نمایید.

2 – در صورت وجود جعبه تقسیم برق یا کلیدهای مینیاتوری در ورودی فروشگاه بهتر است دستگاه تا حد امکان از آنها دور گردد .

3 – رعایت فاصله دستگاه با رگالها یا قفسه های حاوی تگ یا کالاهایی که روی آنها تگ یا لیبل ضد سرقت الصاق شده است الزامی می باشد ، این فاصله برای گیتهای تک پایه (مونو) 5/1 متر و برای گیتهای دو پایه حدود 1 متر از هر طرف می باشد ( بستگی به تنظیم میزان حساسیت دستگاه دارد) .

4 – پس از اتصال کابلها و انجام تنظیمات و قبل از پیچ کردن پایه دستگاه به زمین از صحت تنظیمات و کارکرد مناسب دستگاه در محیط مطمئن شوید .

5 – پس از نصب و راه اندازی کامل دستگاه، جهت بهره مندی از شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه لطفاً فرم گارانتی موجود در سایت شرکت را تکمیل فرمایید این فرم با اسکن بارکد زیر و در آدرس اینترنتی زیر در دسترس می باشد . 

http://parsafzarco.com/warranty/

تصویر برد اصلی دستگاه که داخل آنتن اصلی نصب گردیده است :

 

تصویر برد آنتن گیرنده که به سیم پیچ گیرنده متصل می شود :

 

تصویر برد پاور که همراه ترانس دستگاه داخل پایه اصلی یا داخل قاب ترانس نصب گردیده است :

شرح قسمتهای مختلف برد اصلی :

 

1.اتصال کانکتورهای لوپ گیرنده (بصورت پیش فرض متصل می باشد) .2. اتصال کانکتورهای لوپ فرستنده (بصورت پیش فرض متصل می باشد) . 3. اتصال گراند لوپ گیرنده (بصورت پیش فرض متصل می باشد) .
4. جامپر تنظیم حالت دستگاه، جهت نصب تک آنتن در مدل آرمور این جامپر را روی َA قرار دهید و جهت نصب 2 یا 3 آنتن آن را روی B+C قرار دهید. در سایر مدلها این جامپر همیشه روی B+C قرار دارد و قابلیت نصب تک آنتن یا دو آنتن و سه آنتن همزمان ممکن است .
5. کانکتور اتصال کابل آنتن دوم .
6. تنظیم قدرت ورودی آنتن اول یا آنتن دوم، در حالت دو آنتن روی قدرت ورودی گیرنده آنتن اسلیو تاثیر می گذارد و در حالت تک آنتن روی گیرنده آنتن مستر موثر است .
7. کانکتور اتصال کابل آنتن سوم .
8. تنظیم قدرت ورودی گیرنده آنتن سوم .
9. کاور فلزی محافظ تشعشع و نویز (در صورت جدا شدن از برد، گارانتی دستگاه منتفی می گردد) . 
10. نشانگر مقدار حساسیت که در صورت وجود تگ در محیط روشن می شود و در صورت تشخیص تگ بین دو آنتن همه چراغها روشن می شوند.
11. نشانگر مقدار نویز، انواع نویزهای محیطی و الکتریکی را نمایش می دهد و با استفاده از آن می توان به کیفیت شرایط نصب و میزان نویز موجود در محل نصب پی برد .
12. کلید ریست دستگاه ، با نگه داشتن آن به مدت 2 ثانیه کلیه تنیظیمات دیجیتال دستگاه به حالت پیش فرض کارخانه باز می گردد .
13. کلید + جهت افزایش پارامترهای نشان داده شده روی صفحه نمایش . 
14. کلید – جهت کاهش پارامترهای نشان داده شده روی صفحه نمایش . 
15. صفحه نمایش جهت نمایش پارمترهای مختلف تنظیمات دستگاه که در حالت عادی مقدارنویز محیط را در بازه عددی 0 الی 250 نمایش می دهد .
16. کلیدهای تنظیمات پارامترهای مختلف دستگاه به شرح زیر :
کلید 1 : جهت تنظیمات دستی شیفت دستگاه می باشد، در صورت نیاز برای هماهنگ کردن دستگاه با دستگاههای مجاور باید این کلید را روی حالت ON قرار دهید ،سپس مقدار عددی آن روی صفحه نمایش ظاهر می گردد و با کلیدهای + و – مقدار آن را تغییر دهیدو پس از اتمام تنظیمات کلید را مجدداً به حالت اولیه باز گردانید (شیفت دستگاه در حالت عادی بصورت اتوماتیک در هنگام روشن شدن دستگاه تنظیم می شود و نیاز به تنظیم دستی بسیار به ندرت مورد نیاز است) . 
کلید 2 : جهت تنظیم حسایت دستگاه این کلید را روی حالت ON قرار داده و مقدار عددی آن را توسط کلیدهای + و – بین عدد 1 تا 8 تغییر دهید و پس از اتمام تنظیمات مجدداً آن را به حالت اولیه باز گردانید .
کلید 3 : کلید آنتی نویز ، با روشن کردن این کلید،اعداد بین0 تا 4 قابل تنظیم هستند، این اعداد با چراغهای نویز (زرد رنگ) در ارتباط هستند، مثلاً اگر نویز محیط طوری باشد که در حالت عادی فقط یک چراغ نویز روشن می شود باید عدد آنتی نویز را روی 2 تنظیم کنید تا در صورتی که تعداد چراغهای نویز بیش از یک عدد شد سیستم بصورت خودکار تنظیمات خود را با محیط منطبق کند، چنانچه عدد روی 0 تنظیم شود این قابلیت خاموش می شود .
کلید 4 : این کلید جهت تغییر حالت صدای آلارم دستگاه بکار می رود و انتخاب حالت آن بستگی به نیاز و سلیقه مشتری دارد .
کلید 5 : با فعال کردن این کلید، چراغهای بالای آنتن هر 3 ثانیه یک بار روشن و خاموش می گردد ، این حالت فعال بودن دستگاه را به افراد حاضر در فروشگاه نشان می دهد .
17. کانکتور اتصال لامپ آلارم دستگاه (بصورت پیش فرض متصل می باشد) . 
18. کانکتور اتصال بلندگوی آلارم دستگاه (بصورت پیش فرض متصل می باشد)
19. کانکتور اتصال لامپ پاور دستگاه (در مدلهای شیشه ای جهت نور پردازی بکار می رود) . 
20. پیچ تنظیم صدای بلندگوی آلارم دستگاه (در جهت عکس عقربه ساعت زیاد می شود) . 
21. محل اتصال سیمهای ورودی برق دستگاه ( بصورت پیش فرض متصل می باشد) تغییر ترتیب قرارگیری این سیمها باعث آسیب به دستگاه و ابطال گارانتی می گردد .
22. جامپرهای تنظیم خازنهای مدار فرستنده: با تغییر این جامپرها می توان بهترین حالت تطبیق لوپ فرستنده و خازنهای مدار را بدست آورد، این جامپرها توسط کارخانه تنظیم می گردد و افراد غیر متخصص نباید نسبت به تغییر حالت آن اقدام کنند .

 شرح قسمتهای مختلف برد اسلیو (SLAVE) :

 

1. اتصال کانکتورهای لوپ گیرنده (بصورت پیش فرض متصل می باشد) . 
2. کانکتور اتصال کابل آنتن به برد اصلی (MASTER) . 
3. اتصال گراند لوپ گیرنده (بصورت پیش فرض متصل می باشد) . 
4. کانکتور اتصال لامپ آلارم دستگاه (بصورت پیش فرض متصل می باشد) . 

شرح قسمتهای مختلف برد پاور:

.این برد جهت فیلترینگ نویزهای برق شهر تعبیه شده و نیاز به هیچگونه تنظیم یا تغییری ندارد و تصالات بصورت پیش فرض برقرار شده است .

 

  1. ورودی برق شهر 220 ولت (پایه 1 و 3 ) و ارت (پایه 2)
  2. خروجی برق 220 فیلتر شده و ارت جهت ترانس

محتویات کارتن دستگاه :   

محتویات کارتن حاوی آنتن اصلی ( MASTER) :

  • پایه اصلی دستگاه که برد اصلی داخل آن نصب شده است
  • منبع تغذیه
  • کارت گارانتی
  • پیچ و رولپلاک

محتویات کارتن حاوی آنتن گیرنده (SLAVE):

  • پایه دستگاه که برد رابط آنتن گیرنده داخل انتن نصب شده است
  • کابل رابط پایه اصلی و پایه گیرنده
  • داکت زمینی جهت پوشاندن کابل رابط و محافظت از آن

نصب فیزیکی دستگاه :

  1. پس از خارج کردن دستگاه از کارتن درب دستگاه را باز کنید و اکسسوری مورد نیاز جهت نصب را طبق برچسب روی کارتن کنترل نمایید .
  2. دستگاههای تک آنتن از دو طرف به یک اندازه گیرایی دارند بنابراین برای ورودی های نرمال (تا 2/1 متر ) دستگاه باید در طرفی نصب شود که بیشترین فاصله تا رگالها و قفسه ها را داشته باشد (مثلاً کنار دیوار یا پشت درب ورودی) و برای ورودی های بزرگ ( 180 سانتیمتر الی 2 متر) دستگاه باید در وسط ورودی نصب گردد تا با فاصله مساوی از طرفین، کل معبر را پوشش دهد. برای استفاده از لیبل ضد سرقت حتماً باید از دستگاههای دو آنتن استفاده گردد .
  3. برای نصب دستگاه های دو آنتن ابتدا باید روی برد اصلی جامپر تنظیم حالت دستگاه را روی B+C قرار دهید (توضیحات لازم در تنظیمات برد MASTER ذکر شده ) . 
  4. پس از جاگذاری دستگاه و انجام تنظیمات و اطمینان از کارکرد درست و مناسب آن، نوبت پیچ کردن آن به زمین است، با استفاده از یک ماژیک ، محل سوراخهای نصب را علامت گذاری کنید و با استفاده از مته 12 زمین را سوراخ نمایید، سپس رولپلاکها را در سوراخ بگذارید و دستگاه را روی آن قرار داده و پیچها را ببندید .
  5. در دستگاههای دو آنتن یا سه آنتن یک کابل از آنتن اصلی به آنتن اسلیو متصل می گردد، لازم است پس از پیچ کردن آنتن ها این کابل را موقتاً با کمک گرفتن از چسب پهن بصورت کاملاً صاف مهار نمایید و داکت مخصوص موجود در کارتن را که قبلاً با چسب اکواریوم پر کرده اید روی آن بگذارید و تا خشک شدن کامل چسب اکواریوم با چسب پهن آن را ثابت نگه دارید .
  6. پس از نصب آنتن ها و کابل و داکت می توانید دربهای دستگاه را ببندید و دستگاه را به برق متصل نمایید .
  7. پس از اتمام نصب دستگاه جهت ثبت گارانتی دستگاه و استفاده از شرایط گارانتی لطفاً وارد صفحه وبسایت شوید و اطلاعات خواسته شده را تکمیل فرمایید، برای این منظور می توانید بارکد زیر را با گوشی موبایل اسکن نمایید یا روی لینک زیر کلیک کنید . 

http://parsafzarco.com/warranty/

با سپاس از حسن انتخاب شما مشتری گرامی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *