نیاز به مشاوره رایگان دارید؟ تماس بگیرید

به راهنمایی نیاز دارید؟

75 25 57 66 (021)

اساس کار گیت های دزدگیر فروشگاهی

اساس کار گیت های دزدگیر فروشگاهی چیست ؟

گیت های دزدگیر برای تشخیص خروج کالا از فروشگاه نیازمند این هستند که تگ یا لیبل روی کالا نصب شده باشد . تگها می توانند بصورت تگ سخت (تگ گلفی ، تگ صدفی ، تگ مینی صدفی ، تگ ایکس 40 ،تگ ایکس 50 ، تگ مثلثی ، تگ مربعی ، تگ پاندا ، تگ عدسی ، تگ پنسیل ، تگ سنسورماتیک ، تگ چک پوینت ،تگ جواهر ، تگ قوطی ، تگ بطری ، تگ اسپایدر) یا بصورت تگ نرم (لیبل RF ، لیبل AM) باشند ،تگها هر شکل ظاهری داشته باشند برای برای کارکرد با یک گیت باید فرکانسشان با فرکانس گیت یکی باشد . گیت های دزدگیر اصولا از یک انتن گیرنده و یک آنتن فرستنده تشکیل شده اند که پیوسته در حال ارسال و دریافت امواج هستند ، چنانچه آنتن گیرنده و فرستنده در یک فریم یا قاب تعبیه شود به آن آنتن مونو یا تک آنتن می گویند و در صورتی که حلقه های آنتن گیرنده و فرستنده در فریم یا قابهای جدا تعبیه شده باشند به آن گیت دو آنتن می گویند . در ورودی های بزرگ معمولا از ترکیب چیدمان دو آنتن یا تک آنتن بسته به شرایط فنی محل ، استفاده میگردد .

اصول کار گیت های RF که فرکانس آنها در بازه MHZ (مگاهرتز) است به این صورت است که آنتن فرستنده یک موج حاصل را با یک شکل موج مشخص ارسال می کند و انتن گیرنده پیوسته در حال دریافت این موج است .تگهای RF در واقع نوعی فیلتر فرکانسی هستند و چنانچه در محدوده آنتن ها قرار بگیرند روی شکل موج تاثیر می گذارند و آن را تغییر می دهد و مدار گیرنده با دیدن تغییر شکل موج تگ را تشخیص می دهد و آلارم یا آژیر دستگاه را فعال می کند . 

اصول کار گیت های AM به این صورت است که این دستگاه ها با فرکانس 58 کیلوهرتز در حال ارسال و دریافت امواج هستند و مبنای زمانی ارسال امواج آنها شروع سیکل سینوسی برق شهر است . برد فرستنده در زمان های کوتاهی ارسال امواج را قطع می کند ، انرژی ارسال شده از فرستنده در تگ ذخیره می شود و برد گیرنده که در زمان قطع شدن سیگنال فرستنده توقع دریافت انرژی را ندارد در صورتی که انرژی دریافت کند آت را تگ تلقی میکند و آژیر دستگاه به صدا در می آید .

گیت های فروشگاهی بر خلاف اصول ساده ای که در مورد کارکردشان ذکر شد نسبت نویزهای محیطی موجود در برق ورودیشان بسیار حساس می باشند و قبل از نصب این دزدگیرهای فروشگاهی باید مصرف کننده های نویزدار مثل موتورهای الکتریکی یا ترانس های مختلف را از محل نصب آنها دور نمود و سپس اقدام به نصب و راه اندازی آنها کرد . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *