نیاز به مشاوره رایگان دارید؟ تماس بگیرید

به راهنمایی نیاز دارید؟

75 25 57 66 (021)

نکات کلیدی برای انتخاب دزدگیر فروشگاهی

برای انتخاب بهترین دستگاه به چه نکاتی باید توجه داشت ؟

در ابتدا با اساس کار دزدگیرهای فروشگاهی AM و RF آشنا می شویم و بعد به نکات کلیدی انتخاب دزدگیر فروشگاهی مناسب می پردازیم .

اساس کار دزدگیرهای فروشگاهی AM :

اصول کار گیت های AM به این صورت است که این دستگاه ها با فرکانس 58 کیلوهرتز در حال ارسال و دریافت امواج هستند و مبنای زمانی ارسال امواج آنها شروع سیکل سینوسی برق شهر است . برد فرستنده در زمان های کوتاهی ارسال امواج را قطع می کند ، انرژی ارسال شده از فرستنده در تگ ذخیره می شود و برد گیرنده که در زمان قطع شدن سیگنال فرستنده توقع دریافت انرژی را ندارد در صورتی که انرژی دریافت کند آت را تگ تلقی میکند و آژیر دستگاه به صدا در می آید .

 

اساس کار دزدگیرهای فروشگاهی RF :

اصول کار گیت های RF که فرکانس آنها در بازه MHZ (مگاهرتز) است به این صورت است که آنتن فرستنده یک موج حاصل را با یک شکل موج مشخص ارسال می کند و انتن گیرنده پیوسته در حال دریافت این موج است .تگهای RF در واقع نوعی فیلتر فرکانسی هستند و چنانچه در محدوده آنتن ها قرار بگیرند روی شکل موج تاثیر می گذارند و آن را تغییر می دهد و مدار گیرنده با دیدن تغییر شکل موج تگ را تشخیص می دهد و آلارم یا آژیر دستگاه را فعال می کند . 

 

حال که با تعریفی از دزدگیرهای ضدسرقت فروشگاهی آشنا شدیم و نجوه کارکرد آنها را دانستیم شما را راهنمایی می کنیم تا مغازه و یا فروشگاه خود را به بهترین نحو تجهیز کنید .

 

1- نوع فروشگاه شما چیست و قرار است چه محصولی به فروش برسد ؟

برای اصنافی که محصولات فلزی یا مایعات دارند مانند : عطر فروشی ها ، بدلیجات فروشی ها ، داروخانه ها و … دزدگیر AM مناسب است البته در بعضی موارد استثنا هم وجود دارد مثلا لباس فروشی عرض درب بالای 160 سانتیمتر دارد و مایل نیست از دزدگیر RF بصورت 3 آنتن استفاده کند در این صورت دزدگیر AM پیشنهاد می شود .

2- درب فروشگاه فلزی است یا برقی؟

برای درب های با حنس فلز یا درب های برقی دزدگیر فروشگاهی AM مناسب است .

3- عرض درب ورودی فروشگاه جند سانتیمتر است ؟

دزدگیرهای ضد سرقت فروشگاهی RF مدل پرو اسلیم 120 سانتیمتر ، مدل پرو واید 140 سانتیمتر ، مدل پرو گلس و پرو واید 130 سانتیمتر را به طور معمول ساپورت می کند برای عرض درب های بیشتر دزدگیر 3 آنتن RF و یا از دزدگیر های فروشگاهی AM استفاده می شود .

4- آیا در مجاورت دزدگیرهای فروشگاهی RF به فاصله 10 متری دزدگیر دیگری نصب شده است یا خیر ؟ اگر بله چه دزدگیری و با چه فاصله ای است ؟

اگر دزدگیر ضدسرقت فروشگاهی در این فاصله نصب شده باشد و فرکانس آن AM باشد شما مجاز هستید هر تکنولوژی را مطابق با مغازه یا فروشگاهتان نصب کنید اما اگر دزدگیر RF باشد شما باید فرکانسی به جز آن فرکانس را نصب کنید و یا از دزدگیرهای فروشگاهی AM ستفاده کنید . 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *