نیاز به مشاوره رایگان دارید؟ تماس بگیرید

راهنمای انتخاب تگ و لیبل مناسب

چگونه تگ و لیبل مناسب انتخاب کنیم ؟

تگ ها و لیبل های دزدگیر فروشگاهی در اشکال و فرم های بسیار متنوعی تولید می شوند و بسته به نیاز مشتری مورد استفاده قرار می گیرند . برای انتخاب تگ یا برچسب مناسب هر محصولی باید مواردی در نظر گرفته شود تا کارایی دزدگیر فروشگاهی در بهترین حالت باشد . برای این منظور در این مطلب موارد مهم در خصوص انتخاب تگ را مورد بررسی قرار می دهیم :

1- فرکانس تگ و دزدگیر فروشگاهی :

چنانچه در فروشگاه از قبل گیت ضدسرقت فروشگاهی نصب شده باشد باید در هنگام تهیه تگ دقت نمود که فرکانس تگ های جدیدی که خریداری می شوند حتما با فرکانس گیت دزدگیر مطابقت داشته باشند در غیر این صورت تگهای دزدگیر کار نخواهد کرد ، اما چنانچه فروشگاه از قبل دارای گیت ضد سرقت نبوده و نیاز به تهیه گیت ، تگ و یا لیبل دزدگیر را دارد با مواردی که در ادامه گفته می شود نسبت به انتخاب فرکانس یا نوع و شکل ظاهری تگ اقدام به خرید سیستم دزدگیر فروشگاهی نمایید . 

2- انتخاب فرکانس دستگاه گیت :

برای انتخاب فرکانس گیت فروشگاهی را باید مد نظر قرار داد ابتدا اینکه محصولات و اجناس فروشگاه شامل مایعات یا فلزات می شوند یا نه ؟ اگر محصولات شامل فلزات یا مایعات باشند ( بدلیجات فروشی ها ، شوینده بهداشتی فروشی ها ، داروخانه ها ، هایپرمارکت ها ، عطرفروشی ها و … ) حتما باید از دزدگیرهای فروشگاهی AM استفاده کنند زیرا این دستگاه ها به دلیل فرکانس پایین می توانند پاسخگوی اینگونه نیازها باشند . موضوع بعدی که باید مدنظر قرار گیرد شکل ظاهری محصولات است مثلا محصولاتی مانند پوشاک ، کیف و کفش تگهای مخصوص خود را دارند و میتوان از تگ های گلفی ، صدفی پنسیل ، X40 ، مربعی ، پاندا ، سنسورماتیک و … استفاده می شود . اما برای محصولاتی مانند جعبه ها یا کتاب که سطح مسطخ دارند و الصاق تگ دزدگیر عملا امکان پذیر نیست می توان از لیبل یا برچسب دزدگیر استفاده کرد و در صورتی که محصولات فلزی باشند یا مایعات داشته باشند باید از لیبل AM استفاده گردد و برای سایر محصولات مانند کتاب و لوازم التحریر می توان از لیبل RF استفاده کرد که کاغذی است و وسطح آن کاملا مسطح است . 

در صنعت پوشاک برای جلوگیری از سرقت لباسها در فروشگاه ها از تگهای دزدگیر لباس استفاده می شود ، تنوع این تگها به دلیل استفاده روی انواع لباس ها می باشد مثلا برای شال و روسری از تگ های ظریف و کوچک استفاده می شود و برای لباسهایی مثل مانتو ، شلوار ، پیراهن و … از تگهای بزرگتر استفاده می شود . برای اقلامی مانند کیف و کفش که امکان الصاق تگ دزدگیر را بصورت مستقیم ندارند می توان از تگ های مدادی به همراه به همراه بند ( لنیارد ) استفاده نمود . 

*توجه به این نکته در انتخاب تگ بسیار حائز اهمیت است که هرچه اندازه تگ بزرگتر باشد ، سیم پیچ داخل آن نیز بزرگتر است و بنابراین عملکرد قوی تری دارد . پس نتیجه می گیریم که فروشگاه هایی که دربهای ورودی بزرگی دارند باید از تگهای بزرگ استفاده کنند تا گیت دزدگیر بتواند عملکرد خوبی داشته باشد در غیر این صورت در حالت نیاز به استفاده از تگ های کوچک باید تعداد آنتن های دزدگیر فروشگاهی را افزایش دهید . 

در صورتی که برای محافظت از کالاها از تگ استفاده می شود باید برای جدا کردن تگ ار پوشاک یا کالای مورد نظر از جداکننده تگ استفاده شود که آن هم بسته به نوع تگ موجود جداکننده ها انواع مختلفی دارند مثلا جداکننده های لبه دار و تخم مرفی معمول هستند ولی برای باز کردن تگ های پنسیل از جداکننده هرکولس ، تگ های سنسورماتیک از جداکننده دستی و برقی استفاده می شود . 

چنانچه برای مجافظت از کالاها از لیبل استفاده می شود برای اینکه مشتری بتواند کالای خریداری شده را بدون مشکل از فروشگاه خارج کند نیاز است که لیبل دزدگیر روی کالا خنثی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *