نیاز به مشاوره رایگان دارید؟ تماس بگیرید

تفاوت تکنولوژی AM و RF

تفاوت تکنولوژی AM و RF در چیست ؟

گیت های ضدسرقت فروشگاهی یا دزدگیر های فروشگاهی که به آن دزدگیر لباس نیز گفته می شود جهت تشخیص تگهای ضد سرقت یا تگ دزدگیر از امواج مختلفی استفاده می کند که به طور کلی به سه دسته : AM ، RF و EM تقسیم می شوند .

گیت های دزدگیر EM به علت حجم بزرگ ، سرعت پایین عملکرد و قیمت بسیار بالایی که دارد فقط در محل های خاص مثل کتابخانه ها و طلافروشی ها مورد استفاده قرار می گیرد . 

در خصوص تفاوت گیت های RF و AM می توان تفاوت هارا در چند زاویه مورد بحث قرار داد :

1- تفاوت فنی و شیوه کارکرد 

2- تفاوت در موارد استفاده و قدرت پاسحگویی به نیازهای مشتری

3- تفاوت در قیمت 

4- تفاوت تنوع تگها

1- تفاوت فنی و شیوه کارکرد :

در گیت های RF از امواج رادیویی در بازه فرکانس MHZ ( مگاهرتز) و مشخصا با فرکانس های 8/2 مگاهرتز و 4/7 مگاهرتز و فرکانس هایی نزدیک به اینها استفاده می شود و شیوه کار دزدگیر های ضد سرقت RF به این صورت است که دستگاه دارای دو آنتن فرستنده و گیرنده در طرفین یک ورودی نصب می شود و در صورت نزدیک شدن تگ به محدوده دزدگیر RF تگ باعث اختلال در دریافت امواج منظم توسط گیرنده می شود و دزدگیر RF این موضوع را به منزله وجود تگ در نظر می گیرد و آلارم و بوق هشدار به صدا در می آید . 

اما در گیت های AM که مخفف دو واژه Acousto Manetic است از امواج مغناطیسی با فرکانس 58 KHZ ( کیلو هرتز ) استفاده می شود و شیوه کار به این صورت است که آنتن فرستنده انرژی را برای آنتن گیرنده می فرستد و در فواصل زمانی بسیار کوتاهی این انرژی را قطع می کند چنانچه تگ AM در محیط و محدوده آنتن گیرنده و فرستنده وجود داشته باشد انرژی در تگ ذخیره می شود و وقتی فرستنده چند میکرو ثانیه ارسال را قطع می کند توقع می رود که گیرنده امواجی دریافت نکند ، در صورتی که انرژی ذخیره شده در تگ در این لحظه به گیرنده برسد ، سیستم AM متوجه وجود تگ می شود و آلارم یا هشدار می دهد . 

2- تفاوت در موارد استفاده و قدرت پاسخگویی به نیازهای مشتری : 

موارد استفاده از دزدگیرهای ضدسرقت AM و RF تقریبا همه جا یکسان است اما در برخی فروشگاه ها مانند کتاب فروشی ها به دلیل شکل خاص لیبل های دزدگیر RF حتما باید از دزدگیرهای فروشگاهی RF استفاده شود یا بطور مثال در فروشگاه های عطر و ادکلن یا فروشگاه هایی که در محصولات آنها مایعات یا فلزات وجود دارد حتما باید از سیستم های AM استفاده شود زیرا لیبل های ضدسرقت AM روی این اقلام عمل می کنند و سیستم های دزدگیر RF در آنجا قابل استفاده نیست . در فروشگاه هایی که درب آنها برقی یا فلزی است از دزدگیرهای AM استفاده می شود و دزدگیر RF در آنها کاربرد ندارد همچنین فروشگاه هایی که عرض درب آنها زیاد است و تمایل به استفاده از دزدگیرهای RF بصورت 3 آنتن ندارند از دزدگیرهای AM استفاده می شود . 

دستگاه های دزدگیر AM به دلیل نوع تکنولوژی که دارند در محیط های پر نویز عملکرد بهتری دارند و فاصله بیشتری را می توانند پوشش دهند . 

3- تفاوت در قیمت : 

قیمت گیت های دزدگیر AM به نسبت قیمت گیت های فروشگاهی RF بالاتر است ، این نسبت حدود دو برابر و بیشتر است . قیمت گیت های فروشگاهی AM به دلیل مزایای فنی و هزینه تولید آنها از قیمت گیت های RF بالاتر است . 

در برخی از فروشگاه ها مانند فروشگاه های پوشاک یا کیف و کفش که اندازه ورودی آنها بین 90 تا 130 سانتیمتر است میتوان از گیت های RF استفاده کرد که هزینه پایین تری دارند اما برای ورودی های بزرگتر و فروشگاه هایی که کالای خاص دارند باید از گیت های دزدگیر فروشگاهی AM استفاده نمود . 

4- تفاوت تنوع تگها : 

تگ های دزدگیر AM و RF در اکثر موارد از نظر شکل ظاهری باهم یکی هستند مثلا تگهای دزدگیر گلفی ( AM و RF ) ، صدفی ( AM و RF8.2 و RF 4.7 ) ، مینی صدفی ( AM و RF ) ، بطری ( AM و RF ) ، قوطی ( AM و RF ) ، پنسیل ( AM و RF ) و عینک ( AM و RF ) با دو فرکانس های RF و AM تولید می شوند و تگهای ایکس 40 ، پاندا ، عدسی و مربعی فقط با فرکانس RF در بازار موجود می باشد و تگ های مثلثی ، مثلثی بنددار ، پنسیل بنددار ، ستسورماتیک و جواهرات هم فقط با فرکانس AM در بازار موجود هستند . اینکه چه نوع تگی را خریداری کنیم بستگی به نوع دزدگیر فروشگاهی مناسب فروشگاه دارد . 

لیبل های دزدگیرهای فروشگاهی AM و RF از نظر ظاهری بسیار متفاوت هستند . لیبل های RF بصورت کاغذی و مسطح در سایزهای 3*3 ، 4*4 و 5*5 ارائه می شوند و لیبل های AM دارای ضخامت 2 میلیمتر و پلاستیکی است و سایز آن 10*45 میلیمتر است . لیبل های RF روی مایعات و فلزات کار نمی کند اما لیبل AM این مشکلات را  ندارد . 

 

در صورتی که در مورد انتخاب گیت مناسب جهت فروشگاه خود سوالی دارید با ما تماس بگیرید یا به شماره 02166572575 در واتس آپ پیام دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *